Marketing internetowy od wielu już lat wiedzie prym w zakresie wszelkich działań marketingowych jakie prowadzą firmy. Widać to zwłaszcza jeśli spojrzymy na podział budżetów marketingowych. Przedsiębiorcy z roku na roku coraz więcej środki finansowych przeznaczają właśnie na działania marketingowe w sieci. E-marketing daje ogromne możliwości promocji i reklamy.

Podstawą jest jednak widoczność w wyszukiwarce Google na określone, ważne dla firmy frazy kluczowe. To właśnie w wyszukiwarce użytkownicy, a tym samym klienci poszukują informacji o usługach i produktach. Dlatego też firmy prowadzą działania zarówno z zakresu pozycjonowania jak i realizacji kampanii linków sponsorowanych. W przypadku tego drugiego wykorzystywany jest system Google AdWords. To bardzo skuteczny i w miarę prosty sposób na pokazanie się w wynikach wyszukiwania.

Jak realizuje się kampanie AdWords? W pierwszej kolejności tworzone są treści reklamowe. To ten tekst, który użytkownik widzi w wynikach wyszukiwania. Ważne, aby był on napisany tak, aby przyciągał uwagę użytkownika oraz zachęcał do kliknięcia w reklamę. Po drugie, do treści reklamy przypisuje się frazy kluczowe. To te frazy po wpisaniu których, reklama ma się pojawić w wynikach wyszukiwania. Analiza słów kluczowych to bardzo ważny proces.

Frazy muszą być tak dobrane, aby były to frazy, które użytkownicy wpisują do wyszukiwarki. Nie mogą być one także zbyt ogólne. Każda fraza jest wyceniana przez system AdWords, Oznacza to, że opłatę za reklamę ponosimy dopiero wówczas kiedy użytkownik kliknie w reklamę. To ważne, płacimy za konkretny efekt, a nie za samo wyświetlenie się reklamy.